بازی اقتصاد

تحلیل بازار های مالی بزرگ دنیا

بازی اقتصاد

تحلیل بازار های مالی بزرگ دنیا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ساخت‌وساز در ایستگاه رونق

ساخت‌وساز با موتور املاک فرسوده، وارد ایستگاه رونق شد. اطلاعات آماری درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های ساختمانی در تهران، از رشد ۲۶ درصدی تیراژ ساخت مسکن طی ۱۰ ماه اول امسال در بافت فرسوده حکایت دارد. تحت‌تاثیر رشد سرمایه‌گذاری ساختمانی در نیمه جنوبی پایتخت، کل ساخت‌وساز در این کلان شهر ۷ درصد نسبت به ۱۰ ماه اول پارسال افزایش یافته است. دو علامت از تاثیر رشد نوسازی بافت فرسوده بر رونق ساخت‌وساز وجود دارد. کارشناسان درباره فرضیه رونق متفاوت از قبل، دو سناریو مطرح می‌کنند.

تازه‌ترین آمار تیراژ و حجم سرمایه‌گذاری ساختمانی مربوط به ۱۰ ماه نخست سال جاری در پایتخت نشان می‌دهد: ساخت‌وساز پس از عبور از فاز پیش‌رونق در نیمه نخست سال جاری به ایستگاه رونق وارد شده و در این مسیر بافت فرسوده به سکوی پرواز پروانه‌های ساختمانی بدل شده است. به گزارش «دنیای اقتصاد» ورود ساخت‌وساز به ایستگاه رونق طی ماه‌های اخیر در شهر تهران از مسیر دو آمار مربوط به تیراژ پروانه‌های ساختمانی و میزان ریالی سرمایه‌گذاری ساختمانی قابل تایید است. تغییر فاز بازار ساخت و ساز از «پیش‌رونق» به «رونق» از طریق یک رشد پلکانی طی چندین دوره زمانی در سال جاری اتفاق افتاده است. براساس آمار‌های رسمی از تیراژ ساختمانی در پایتخت، ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در شهر تهران پس از گذراندن یک دوره رکود عمیق در سال‌های ۹۳ و ۹۴ که به ترتیب سقوط ساخت‌وساز معادل منفی ۵۹ درصد و منفی ۳۴ درصد را تجربه کرد، در سال ۹۵ معادل یک درصد رشد کرد و با کاهش عمق رکود در اواخر سال گذشته به تدریج وارد فاز پیش‌رونق شد.

ادامه خبر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی