بازی اقتصاد

تحلیل بازار های مالی بزرگ دنیا

بازی اقتصاد

تحلیل بازار های مالی بزرگ دنیا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

طرح جدید تنظیم بازار ارز کلید خورد

در اولین روز هفته، سیاست‌گذار ارزی از طرح جدید خود برای تنظیم بازار ارز رونمایی کرد. روز شنبه، یکی از صرافی‌های منتخب بانکی اعلام کرد«فروش اسکناس یورو به صورت عمده تا سقف ۵۰ هزار توسط صرافی‌های منتخب بانکی به صرافی‌های مجاز به‌عنوان طرح جدید تنظیم بازار ارز آغاز شده است». روز گذشته، تحت‌تاثیر آغاز عرضه یورو، قیمت این ارز در بازار آزاد به زیر مرز ۶ هزار تومان رفت. روز شنبه، یورو ۸۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۵ هزار و ۹۹۸ تومان رسید.

با این وجود، بهای یورو در بازار داخلی همچنان بالاتر از بازارهای جهانی قرار داشت. همسو با افت یورو، دلار نیز به مسیر کاهشی خود ادامه داد و یک کانال دیگر نیز پایین رفت. در اولین روز هفته، شاخص بازار ارز ۳۵ تومان کاهش قیمت را ثبت کرد و به بهای ۴ هزار و ۶۹۰ تومان رسید. قیمت این ارز حتی از سوی صرافی‌های منتخب بانکی تا ساعت ۳ بعدازظهر تا محدوده ۴هزار و ۶۶۰ تومان پایین آمد. در این روز نیز معامله‌ای در محدوده میدان روبه‌روی پاساژ افشار و منطقه سبزه‌میدان به‌دلیل حضور نیروی انتظامی انجام نمی‌شد. در روزی که قیمت دلار و یورو راه کاهشی را در پیش گرفته بود، سکه تمام بهار آزادی نیز از قافله عقب ننشست و ۲ کانال افت قیمتی را به ثبت رساند. دیروز هر سکه تمام بهار آزادی ۲۴ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و روی عدد یک میلیون و ۵۴۱ هزار تومان قرار گرفت. در حراج بانک کارگشایی نیز سکه تا زیر کانال یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان پایین رفت.

ادامه خبر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی